Wednesday 5 December 2012

MENGENALI USANA

Pada suatu hari, time aku tengah lepak minum dengan member aku. Aku ada bercerita dengan dorang tentang masalah berat badan aku ni. So, dorang mencadangkan aku try produk USANA. Aku pelik sebab aku tak pernah dengah pon nama produk tu. Boleh percaya ke produk ni? Hurm..

Disebabkan aku ingin sangat nak tahu mengenai produk ni, member aku pon start explain dengan lebih mendalam mengenai USANA kat aku. Dia mula menceritakan kat aku mengenai background company dan produk tersebut kat aku. So, ini ringkasan yang dapat aku ingat la mengenai USANA :


  • Founder dia Dr.Myron Wentz dari US,diasaskan pada 1992. Seorang pakar mikrobiologi dan immunologi yang telah memenangi anugerah Albert Einstein.Memegang rekod menternak sel darah manusia di luar badan manusia selama 40 tahun tanpa sebarang jangkitan.
  • Mendapat ranking 1st untuk syarikat rangkaian yang paling terbaik di dunia.
  • Semenjak bertapak di Malaysia sejak tahun 2007, USANA telah mendapat Best Brands Award in Advanced Nutritional Products selama 6 kali berturut-turut.
  • Saham syarikat ini juga lebih tinggi jika dibandingkan dengan syarikat yang dekenali ramai, Microsoft. Ini membuktikan syarikat USANA adalah kukuh!
Ini antara serba sedikit yang dapat aku ceritakan mengenai latar belakang USANA kat korang. Aku just share FAKTA dan bukan mereka cerita kat korang semua. Aku taknak kongsi testimoni kat korang sebab testimoni boleh direka cerita oleh sesiapa sebagai salah satu cara mereka untuk melariskan produk jualan mereka. Aku dari dulu memang takkan percaya testimoni yang diberikan di atas kertas dan mulut orang. Dengan fakta yang ada ini, kita sendiri boleh membuat penilaian tentang keberkesanan produk ini kepada kita. Kalau korang nak mengenali dengan lebih mendalam mengenai produk USANA ni, korang boleh ke link ni, USANA Malaysia untuk mendapatkan info. Korang boleh gak email kat aku untuk bertanya, ekhwanramli@gmail.com. Aku akan reply secepat mungkin email korang tu. Don't worry la..

Antara produk-produk dari USANA :



No comments:

Post a Comment